Lauamäng Tangram (Hiina pusle)
Ühik: tk
Laoseis: 1
Tarneaeg: kuni 3 päeva pakiautomaati
Reisimäng. Traditsiooniline Hiina pusle on super ajurünnak.
Mäng koosneb seitsmest puitelemendist. See annab võimaluse paigutada tuhandeid mustreid vastavalt lisatud skeemidele või oma kujutlusvõime järgi. Mäng on mõeldud ühele või kahele mängijale vanuses 7 ja vanemad.
Tüüp (lauamängud) | Loogika |
Mängijate arv | 1-2 |
Tüdrukud ja poisid | |
Poola keeles õpetus, loe allpool eesti keelset õpetust | |
Pakendi mõõdud: 18,3 x 11,1 x 3,6 cm. |
|
Kaasas tarvikud |
- 7 plokki (5 kolmnurka, 1 ruut, 1 rööpkülik) |
Vanusenõuded | 7 |
Mis on Tangram?
Tangram on Hiinast pärit puslemäng, mis koosneb seitsmest geomeetrilisest kujundist: kaks suurt, üks keskmine ja kaks väikest kolmnurka ning üks ruut ja üks rööpkülik. Mängu eesmärk on koostada nendest tükkidest kujund, mille siluett on ette antud.
Pusletükke on küll ainult seitse, aga nendest saab koostada tuhandeid erinevaid kujundeid, mis jäljendavad loomi, linde, inimesi, ehitisi jne.
Olenevalt kujundist on pusle kokkupanemine kas lihtsam või keerulisem. Lihtsamad kujundid, milles on ära näidatud tükkide asukohad, sobivad juba eelkooliealistele lastele alates 3. eluaastast. Keerulisemate kujundite lahendamine sobib ka täiskasvanutele ja kujundi lahendamisele võib kuluda mitu kuni mitukümmend minutit.
Kuidas Tangramit mängida?
Nagu kirjutatud, siis Tangramit mängides antakse ette kujundi siluett (kaasas)ja mängija peab seitse pusletükki nii paigutama, et tekiks samasugune kujund. Mängu reeglid on järgmised:
- kasutama peab kõiki seitset tükki;
- tükid peavad omavahel kokku puutuma;
- tükke ei tohi asetada üksteise peale.
Tangram on eelkõige mõeldud üksi mängimiseks, aga võib ka võistleda, kes kujundi kõige kiiremini kokku saab. Sel juhul vajab iga mängija oma Tangrami komplekti. Samuti võib mitmekesi nuputada, kuidas kujundit kokku panna või siis ära arvata millise kujundi mängija koostas.
Mida Tangram arendab?
Tangrami mängimine arendab mängijat mitmel moel. Väide: kui koolitunnis matemaatika õppimise asemel lasta algklassilapsel aasta aega Tangramit mängida, siis kooliaasta lõpuks on nad matemaatikas arenenum kui teised temaealised. Pole tõestatud, kas see väide tõele vastab, aga siiski näitab see hästi seda, kuidas Tangrami mängimine aitab kaasa lapse arengule.
Tangram:
- õpetab eristama geomeetrilisi kujundeid;
- arendab probleemide lahendamise oskust (üks võtmeoskustest programmeerimisel);
- arendab loogilist mõtlemist;
- arendab visuaal-ruumilist mõtlemist;
- parendab matemaatilisi võimeid;
- füüsiliste tükkidega mängimine annab võimaluse kujunditega vahetult tegeleda, mis arendab käelist osavust ja soodustab ajupoolkerade koostööd;
- kui puslesid lahedada paaris, areneb mängijate koostöö- ja suhtlemisoskus.
http://www.makeblock.com/
http://www.makeblock.com/
http://www.keeltoys.com/home
http://www.ecoiffier.fr/